Förskola

Känner att det var ett tag sen jag gjorde någon vettig uppdatering här i min blogg men det beror inte på att jag inte har något att skriva om - snarare tvärtom!!

Denna veckan började jag min slutpraktik på 5 veckor. För första gången under min utbildning är jag på en förskola och jag stormtrivs. Det är underbara ungar att jobba med och pedagogerna är faktiskt riktigt roliga dom också. Det mysigaste på förskolan är helt klart att barn i alla åldrar gör väldigt mycket gemensamma saker och är inte uppdelade på olika avdelningar hela dagarna. Det gör att man får mysa lite extra med de små ibland men samtidigt får man lite mer givande upplevelser och diskussioner med de lite äldre, me like =)
Det är mycket att stå i när man går på dagis så vi har hunnit med att pyssla, spela spel, rita, vara i skogen, gunga, bygga sandslott, sparka fotboll, cykla, skriva med pinnar, läsa sagor och mycket, mycket mer.. Idag fick jag uppgiften att sova med ett av de minsta barnen efter lunchen, det var ju nästan så man somnade själv, haha.. Imorgon är det fredag och första veckan är alltså snart avklarad, imorgon ska jag stjäla några extra kramarav barnen så jag klarar hela helgen utan dom små liven!!

Helgen ja, den innebär bara volleyboll verkar det som.. Totalt 6 timmars spel mot ett danskt lag på lördagen och söndagen skall tillbringas först i gymet och sen i hallen med 2 timmar boll. Men på söndag kommer vår passare vilket skall bli skoj :) Igår kom även vår spiker så nu börjar det ordna upp sig, kan nog bli bra det här trots allt, haha.. Det roligaste igår var att Whitney (som vår spiker heter) tyckte att alla vi såg ut som fotomodeller, är inte det för härligt att höra så där en sen onsdagskväll när man är trött och sliten!? :D:D

Annars är det inte mycket nytt under solen, jag lever och mår bra och trivs fortfarande som fisken i vattnet här i min nya hemstad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback