Lite depp, men framtiden ser ljus ut =)

Dagen idag har vari bra.. började med en stunds pluggande på förmiddagen och jag är i stort sett klar med VFU-uppgiften, är inte det för härligt så säg? Men som tur var ryckte Emily snabbt upp mig från pluggböckerna (innan jag hann bli för seriös iksom...) och drog med mig ut på en löprunda i skogen vilket var mycket trevligt. Blev som vanligt rehab på balkongen och jag måte säga att jag blir bara bättre och bättre vilket bådar gott inför nästa helg. Dock kan jag bara svanka på högra sidan av ryggen, eller det känns så iaf.. Vet någon varför det är så?
Sol på balkongen i två timmar och lite mellis på det med en bra bok och härlig musik i öronen.. jag har tagit hand om mig sjäv idag och sådana dagar behöver man ibland!

Dock har jag nu hamnat i någon lags eftermiddagsdepp där jag inte förmår mig att ta tag i något över huvudtaget utan sitter bara här och tycker synd om mig sjäv och saknar alla fina människor som inte är här just nu. Men jag har ju lovat mig själv att ta mig igenom de sista veckorna av vårterminen med ett leende på läpparna så det är väl bara att rycka upp sig. Funderar på en promenad i det fina vädret för att sen avsluta med en sväng på ica för att eventuellt köpa mig en bakad potatis till kvällen :)

Om en månad åker jag hem till min underbara Västkust där solen alltid skiner och människorna alltid ler (hm, I wish!). Men snart kommer turisterna ner dit och då bir det ett himla liv i stan och uteserveringarna är fullspäckade.. Jag & Lena ska slå oss ner på någon av dom där uteserveringarna nån kväll och dricka goda drinkar och skratta tillsammans till långt in på småtimmarna, underbara sommar!
Kanske kan bli en uteserveringspremiär redan den 21-24 maj då jag är på blixtvisit, om någon är hemma och vill haka på så hör av er, ju fler dessto roligare :)

Nu är jag lite gladare, av att få drömma mig bort en stund.. men det är nog kortvarigt så nu får det bli en promenix för att bibehålla och helst förbättra humöret!  


Våfflor på Särdals kvarn kanske får skrivas till på sommarens "att göra lista"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback