Jobb och skogspromenad

Ett nytt pass på Maxi är över och det är tur att vissa av mina arbetskamrater är så underbara för det gör verkligen dagarna mycket lättare =) Det är som bäst när jag och Vanja sitter i kassa 9 & 10 och kan ringa varandra när kunderna inte dyker upp, lite social tid måste också få ingå i arbetspasset! Dock kände jag mig hyffsat sliten efter 7½ timme i kassan så när jag ändå var på Eurostop passade jag på att köpa med mig en kaffe vilket gjorde mig lite mer till mitt forna jag.. Men det som var det bästa var mitt besult om ta den gröna faran ner till de ödsliga skogarna i Plönninge och gå en promenad med Fliza. Att bara storsa runt i skogen är både läskigt och avkopplande men lite rädd är man allt. Om det skulle hända något är man ganska körd då det är ruskigt ensligt där nere, men det är just ensligheten som jag njuter av efter en dag på jobbet!

Kvällen erbjuder inte många överraskningar skulle jag tro då mor och far är inne i stan och äter middag med goda vänner. Jag skall laga mig en bit mat och sen är det jag, hundarna och chipsen som skall umgås ikväll. En del av mig vill hitta på något men en del orkar inte ta tag i det så därför slutar nog kvällen som sagt framför tvn, och det kanske gynnar mig i slutändan :)

Nähä gott folk, om man skulle steka sig lite potatis & lövbiff och värma upp bea.såsen!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback