Kryssning i helgen!

Idag var det återigen en mycket kort skoldag, börjar bli bortskämd med dom nu, skulle aldrig klara av en hel skoldag från 9-16, usch hemska tanke att gå så långa dagar! Åkte in med min favoritbuss i morse och fick mig ytterliggare 45 minuters sömn. Nog för att jag som sagt uppskattar min buss så är jag i övrigt väldigt trött på att Stockholm är så stort och att det tar så lång tid att bara åka överallt. Eller mest trött på att det tar tid till skolan alltså, alla andra bor ju ändå på bra avstånd men just detta eviga pendlande fram och tillbaka till kungsholmen hade jag gärna sluppit.
En timmas föreläsning och har man en kaffemugg med sig så går tiden så mycket fortare, men det var kanske inte en jätterolig föreläsning. Lyckades även försvinna iväg i tankarna några gånger, ganska skönt att sitta och dagdrömma ibland, men undrar om mina tankar är härlosamma egentligen, haha.. jaja, den som lever får se :P

Idag har tvättat och packat inför helgens stora äventyr- NEVZA som spelas i Finland. Detta innebär två turer med finlandsbåten vilket i sin tur innebär både buffé, taxkfree och kareoke: grymt roligt helt enkelt!
Sen ska vi spela tre matcher där borta också, en mot Milstrand (som nu bytt namn till nått jag inte minns), ska bli kul att träffa dom igen, deras tvillingar var ju bara för snälla!! Sen är det den klassiska matchen mot ingen mindre än Elverket, suck.. inte för att jag inte tycker om tjejerna där för det gör jag men det är ju bara det att vi mött dom så många gånger redan och dessutom möter vi dom igen på onsdag, haha... Men dom har ju inte spelat mot våra två nordamerikanskor så det blir ju lite nytt iaf :)

Veckans nyhet är helt underbar, ett äventyr som jag och Emily kom på i måndags.. När vi spelar mot Svedala så har herrlaget dubbelhelg i skåne/halland vilket innebär att det går en buss från hylte på söndagkväll. Vi spelar ju på lördagen så jag och emily kanske ska åka hem till underbara Harplinge och ha 1:a adventsmys och sen rida på stranden på söndagen.. Sen åker vi upp till hylte för att kolla på matche och sen parkerar vi oss i bussen tillsammans med herrarna för en trevlig bussresa hem mot Stockholm... vi har inte riktigt bestämt oss hur det blir ännu men tänkt vad mysigt det hade varit att komma hem innan jul =)

Ojoj, nu är det dax för bonde söker fru med tillhörande onyttigheter- precis som det ska vara på onsdagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback