Skolan!

Det var väldigt märkligt att sätta sig på bussen imorse och veta att man skulle tillbaka till Lärarhögskolan, eller oj nu sa jag fel, jag menar ju till Stockholms Universitet- Campus Konradsberg... japp, så är det, vi har nu blivit en del av Universitetet!
Började med att jag blev försenad då det var drygt 50 personer före mig i kön på SL-centret.. men fick tag i mitt dyra studentkort till slut och gav mig av till Konradsberg. En givande eftermiddag tillsammans med Alex, Sanam och Fredrik.. vi fick lära oss mycket nytt om varandra idag, tex. att Fredrik jobbar i en butik som säljer gardiner och att vår universitetslärare är adlig och släkt med kungafamiljens vänner... mycket spännande som sagt! AVslutade eftermiddagen med fika på Odenplan som också var trevli.. ganska kul att vara tillbaka i skolan och umgås med allt roligt folk =)

Sen gick jag hem till Sara och fikade lite innan vi gav oss ut på promenad i stan. Så bra att Sara tar mig med på stadsvandring, kan på tok för lite om den stad som faktiskt är mitt hem just nu (eller ja, för alla utanför Stockholm bor jag ju Stockholm men för dom som faktiskt kommer härifrån bor jag på landet, dvs. i Sollentuna... dom har då inte varit på det riktiga landet i södra Sverige!!).. Vi tog oss en tripp på Östermalm och bort till Valhallavägen.. såg även en kändis (som folk tror man gör varje dag bara för att man bor i Stockholm), det var en av inredarna i "Simon & Thomas"- nice!
Sen lagade jag och Sara potatis- och broccolisoppa som var mycket god- något krämig och stark men god var den =) Kollade på en massa volleyboll också, herrarnas OS-kval på Eurosport, är det någon som vet som kommenterade dom matcherna så hör av er- vi är så nyfikna!! Tyvärr var det ju inte Coach som gjorde det, lite besvikna var vi allt!

Imorgon är jag ledig, alltid trevligt, men borde göra lite nytta i allafall.. kanske till å med plugga en smula... Sen är det tidig träning, så sjukt gött att ha bytt med herrarna.. undrar bara vad dom tycker om det!?
Men nu är ju ändå klockan ganska mycket så nu ska jag väl krypa till kojs.. kan nog bli en kort GP-redovisning imorgon också, om jag pallar!!



Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback