Grand Prix- blandade känslor!

I lördags åkte vi iväg till Katrineholm i vår snygga minibuss från OkQ8.. När vi kliver in i bussen hittar vi två brandmannakalendrar och en massa klistermärken- det var Johans kollegor på brandstationen som tyckte att vi skulle ha lite roligt under vår bussresa, dom är riktiga pärlor alltså! Tyvärr var ju inte Johan med i kalendern, vilket vi alla tyckte var lite trist, vi skulle ju gett bort en kalender till Engelholm och om Johan hade varit med att det bara funnits en månad i den lilla staden i Skåne- Johans månad, haha... Blev en trevlig resa och vi kom i lagom tid till herrarnas match.. hann se typ två set innan vi skulle börja träna, och så kallt det var i den hallen alltså, var nästan bud på att träna i raggsockar!

Träningen gick ganska bra, jag älskar att träna före match, så himla härlig stämning och iallafall jag är alltid så laddad på dom där träningaran, så det var trevligt! Tyvärr torskade herrarna mot Hylte så det var lite deppigt på lunchen sen måste jag säga... Efter en kort sväng till hotellet var vi tillbaka i Duveholmshallen för att spela semifinal!! Laddade upp med härlig musik och en bra uppvärmning.. Tyvärr ick inte matchen lika lysande, så arg som jag var i andra halvan av tredje set har jag nog aldrig varit i en matchsituation förr- härligt att Lena blev rädd för mig, haha... Resulterade ju i tre raka blockpoäng med vad hjälpte det när vi torskade... Efter matchen insåg jag att jag ville gråta med Lena, men hon var ju glad så väntade lite innan jag gick och grät hos henne- men lika härligt att hon alltid ställer upp som stöd, vi är ju så lika efter en förlust! 

Kvällen spenderades på hotellet tillsammans med herrarna, snacka om deppstugan alltså! Men vi försökte hålla god min och kollade på tv (På Spåret som värsta pensionärerna, haha) och snackade skit innan jag och Sara gick och lade oss vid ettsnåret.. Somnade som en stock trots att herrarna satt utanför dörren och pratade volleyboll..
image61


På söndagen spelade vi en match om 3-4plats som också känns så sjukt onödigt att ha med, men men... vi åkte på stryk även där och det är väl inte så mycket att säga om.. den förlusten var inte lika tung som lördagens utan det var bara att inse att vi gjort en skitturnering! Myste lite med mamma & pappa under damfinalen som Elverket vann, stackars Lena! Sen under herrfinalen var det bara till att hänga med Sollentunafolket och vänta ut den långa matchen som slutade med Hyltevinst!

Hemresan var riktigt rolig.. det är så härligt när vi kommer igång med vårt skvallerprat, Stoffe och Sebbe hängde med riktigt bra faktiskt, men det är ju dåligt att Sebbe inte har nån koll på herrarna alltså.. haha.. så han måste ju helt klart börja reka hur läget ligger i det laget! Vi i damlaget är ju grymma på allt det där liksom, så det är ju bara för herrarna att haka på!

GP var helt klart en helg med blandade känslor... spontant vill jag bara säga skitturnering men samtidigt så var det så underbart att träffa alla nära och kära så därför var det också en underbar helg.

---------- Life plays such silly games inside of me ----------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback