Oslo!

Ja.. nu är man hemma efter en 36 timmars tur till Oslo för arr lira lite volleyboll.

Resan inleddes på lördagmorgonen med flyg till Oslo, flygresan gick ruskigt snabbt, jag och Emily satt och snackade heeeela vägen :) Väl där så var det en härlig bussresa upp till Toppidrottscentret där lunchen väntade.. lunch och vila innan det bästa på hela helgen hände: JAG FICK TRÄFFA LENA!!!! Vi började ju nästan lipa när vi fick syn på varandra, helt sjukt att man kan sakna någon så mycket som jag har saknat Lena.

Match på kvällen på Engelholm, inte mycket att säga om den matchen egentligen.. Hmm, Johan var nöjd ibland men känslan på planen var allt annat än trevlig så nu måste vi skärpa oss om vi ska göra en bra och rolig säsong!
Efter att ha irrat runt i Oslo ett tag så hittade vi hotellet å ja det kunde inte bli bättre men vi bodde på samma hotell som Engelholm. Så kvällen tillbringades först promenerandes till mataffären, Minni hade stenkoll efter att ha fått info om vägen: "Ta höjer i lysekrysset å sen ser ni ett kebabställe, men viss ni int vill ha kebab så fotrsatt ner venster". Vi hittade och shoppade godis! Sen myste vi i baren med Lena, Marta, Minni, Lina, Pia och Elin. Toppenkväll och massa mys med Lena denna helg!

På söndagen var det Lauras födelsedag så jag och Lina gick upp tidigare och blåste upp ballonger och gjorde våfflor, hon blev så glad så vår lilla libero :) Matchen mot Koll gick ännu sämre så den pratar vi inte om, haha.. Flyg hem sen och vi var hemma redan klockan 18, helt underbart att inte åka buss.

Sen har vi avslöjat Engelholm, de tycker vår coach är snygg och inte minst Marta tydligen.. Så vi sa till Johan att de kunde väl gifta sig så hon kan spela för oss.. han skulle tänka på saken, haha... 

Den här veckan kommer nog bli bra.. ganska mycket att plugga men så ska det vara.. Sen ingen träning på fredag utan idolkväll med våfflor hemma hos oss istället.. På söndag bär det av till Tierp för Svenska Cupen, vi ska spöa Svedala hade vi tänkt, moahaha... Hoppas grabbarna går till final också så vi kan stanna och hejja på dom!

Sen har vi ju lite höjdpunkter under hösten:
* Resan till Norsjö
* Thanksgiving middag den 24/11
* Malin J kommer kanske 1/12
* Engelholm borta 9/12 (träffa familjen)
* JULFEST 16/12 hos Katie och Carlos
* Åka hem 19/12!!!!!

Kommer bli en bra November (försöker intala mig själv det för att inte hamna i höstdeppen, haha)

Å så avslutar jag med en bild på mig och min favorit i alla kategorier- Lena!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback