Grubblare

Ibland tänker jag alldeles för mycket för mitt eget bästa. Som tur var har jag en själsfrände inom just det området, Sara är en pärla, vi grubblar mer än nödvändigt... eller?

Sollentuna- är det rätt plats för mig? Vissa dagar kan jag ge ett klockrent svar på den frågan, att det är självklart här jag vill vara och det är med just de här människorna som jag vill tillbringa min vardag. Men andra dagar känns allting nattsvart, ingen motivation för något- varken skola, volleyboll eller vardagsliv... Men att spela volleyboll i Sollentuna är ju egentligen helt underbart. Att få vara en del av ett lag, att veta om att om man inte är på träningen är man saknad, vetskapen om just det betyder så mycket. Att ha sådana otroliga lagkamrater är guld värt<3



Men att sakna alla där hemma så mycket som jag gör, är det värt det? Men alla säger att jag bör gå klart min utbildning, bara 2½ år kvar nu, men det kan vara långa år om det inte känns bra.. Å är det verkligen den här utbildningen som jag vill gå? Vill jag jobba som lärare? Eller vad vill jag egentligen!?

Saknar tiden på volleybollgymnasiet.. även om man då inte riktigt uppskattade vad man hade så inser man i efterhand vad det betydde. Att bara kunna gå en trappa upp och gråta eller skratta tillsammans med de personer som man stod allra närmast. Allt var serverat på ett silverfat: skola, mat, träningar och livet. Man behövde knappt tänka själv, bara vara en del i en helt fantastisk gemenskap. Så alla ni som går på Volleybollgymnasiet just nu, ge varandra en kram idag, tre år går fort och efter de tre åren kommer inget att vara sig likt. Man kommer sakna varandra mer än vad man kan föreställa sig, så ta vara på tiden tillsammans.. Alla 87:or som gjorde de tre åren till något speciellt, och alla 85,86,88,89:or som också var en del av hela den cirkusen- tack!  Men det är väl så det är, man vet inte hur bra man har det förrän det är borta...



Å förra året här i Sollentuna- så här i efterhand inser man vilket sjukt bra år vi hade! Bussresorna med det laget är det inget som slår. Musiken att tagga till, nagelacket och guldögonskuggan. Allt var så enkelt med det gänget, man kände alla, man hade gråtit och skrattat tillsammans allt för många gånger för att behöva dölja något. Guldgänget från 06/07 kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta!



Att jag har en speciell känsla just nu kan vissa dagar vara helt fantastiskt och vissa dagar kännas helt absurt. Det kanske är önsketänkande, att jag går händelserna i förväg. Vad betyder en blick? Vad betyder ett leende? Kan någon svara på det!? Men det kanske är sunt att våga drömma, att vågra tro på ett lyckligt slut. Det är i allafall en av de tankar som ger mig syre.. Det är bara att sluta ögonen och hoppas, hoppas att drömmen en dag skall bli verklighet.

Alla ni där ute, ni vet att ni är omtyckta... Er jag inte träffar varje dag, saknar jag varje dag och er jag träffar varje dag uppskattar jag lika mycket varje dag! 

Ge varandra en kram idag och njut av tillvaron- lev i nuet, den plats du befinner dig på och det livet du lever just nu är det den bästa för dig... just nu! 


Kommentarer
Cissi säger:

jo jag vet, jag kände väl redan i 3an att dessa tre år skulle gå snabbt, men nu inser jag verkligen HUR snabbt. och visst känns livet fel och jobbigt ibland, men som du säger väger det aldrig upp allt det bra, jag tror faktiskt inte det. självklart saknar man, men det är ju det fina, för om du sedan flyttar till dem du saknar, kommer du ju sakna dom du lämnade..

2007-11-15 | 22:58:12
Bloggadress: http://Cirre.blogg.se
Cissi säger:

haha, jag kände redan i 1an såklart...

2007-11-15 | 22:58:46
malinkaa säger:

I LOVE YOU DARLING

2007-11-16 | 13:30:08
Agda säger:

Andréa..Du får itne skriva så djupa saker på bloggen, blir ju gråtfärdig nästan varje gång..Saknar dig

2007-11-16 | 23:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback