Strandritt!

Idag var det dax för den årliga julritten (den brukar dock vara på julaftonsmorgon men i år tjuvstartade vi!).. den blev på ny destination och inte barbacka som den brukar..
Siri och Matte hämtade mig vid kvart i åtta i morse och när vi kom till Västergård var det fortfarande mörkt... underbart mysigt att få se alla ponnisarna och fullbloden igen.. vissa känner man knappt igen nu när de har så mycket vinterpäls.. Men de tre som fick vara med på vår strandritt var de båda fjordingarna Alma & Freja och så den gamla tappre Brandy!

Vi var iväg i 1½ timma, och som vi frös på hemvägen! Har glömt hur kallt det är om tår och knän när man rider på vintern, har blivit bortskämd med för mycket sommarritter :P Men roligt var det och jag och Frejsan kom bra överens till slut, men hon är så stark så hon är roligast när man bara låter henne springa, eller när man travar i vattnet- mysfaktor hög!
Jag och Siri kom på att Alma & Freja är som två jeepar från 80-talet: stabila, starka och går fram i vilken terräng som helst.. klockrent! Brandy är mer som en Saab, typ som Emmas saab: den går när den själv vill men kan komma upp i riktigt bra tempo nån gång ibland, haha...
Freja är om en jättebebis också, hon har ett jättestort huvud med världens mysigaste mule som hon alltid ska hålla på och buffa med... men det uppskattas inte alltid att ha en mule i örat om man säger så :P

 
ALMA-----><--------FREJA


I fredags var jag ute i SKäpparp och hälsade på Malin och barnen. Fast Elsa sov sig igenom hela besöket men det var inte lugnt för det för Hedda höll igång så det räckte och blev över.. men man blir ju gald när man kommer in och möts av en snart reåring som bara skriker "Andrea, nu är det fika!!".. haha, underbar är hon!
Vi hann med att både jaga bort monster, trolla med trollspöet, vinka på pappa, ta in hästarna och gömma oss för Älgen... ja, hon är för söt, och jag hoppas det inte dröjer allt för länge tills jag får träffa den gullungen igen =)

Nu är det bara tre dagar kvar av min kvalitetstid hemma, vilket känns både bra och dåligt.. jag saknar ju alla coola stockholmare men kommer sakna "hemma" också när jag åker upp =( Men vi får se till att ha det grymt nu i vår så det bara blir fantastiskt!

What am I gonna say,
When you make me feel this way?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback