Bästa traditionen: JULRITTEN!

I morse ringde klockan 06.35, precis som det ska vara på julaftonsmorgon!
Anledningen till detta är att det var dags för min och Siris årliga julritt så vi susade ut till Västergård och dukade upp frukost i stallet vid halv åtta.. det blev mackor och varm choklad å dessutom julklappsutdelning. Dock hade Siri glömt mitt paket hemma så jag fick bara mitt rim att fundera på under ritten.. In med hästarna och sen iväg, det var fortfarande mörkt när vi begav oss och efter att ha studsat upp och ner från Freja några gånger (pga stängda hagstaket) så var vi äntligen nere på stranden. Vi red ju barbacka men vågade oss ändå på både trav och galopp på våra feta hästar. Vi var ordentligt påpälsade och dom hala termobyxorna hjälpte ju inte balansen direkt, haha... Vi tog massa kort och när Siri skulle filma en trav bestämde sig hästarna för att bocka å rusa hemmåt i ful galopp, shit vad vi skrattade... var längesen jag hade svårt att sitta kvar på hästen pga at jag skrattade för mycket, men det är så det brukar sluta när jag och Siri är ute på våra äventyr.. I vår avslutningstrav blev hästarna rädda för en fågel och Alma bestämde sig för att säta svansen mellan benen och skena hem medan Freja bestämde sig för att kasta sig åt alla håll på en och samma gång... Ni kan ju gisa vad jag hamnade, japp där låg jag plötsligt i sanden och svor för mig själv. Eller nä, egentligen blev jag lite full i skratt för at jag lyckades ramla av, det var ju inte igår, haha... å jag gled ju mest av så jag sträckte bara till knä lite men nu är det bra =)
Det var en väldigt lyckad julritt i år och när andra träffas över en latte på Waynes och kör en "catch up" så ses jag och Siri skumpandes ute på varsin fjording, det är livet det!

Alla paket är inslagna, rimmen är fixade och nu kan man bara vänta på julmat och paketinslagning- mysigt med jul!

God Jul alla mina underbara vänner :)   

Kommentarer
Emma säger:

haha, alltså han har inte hånglat med D, men det vore ju himla kul om han gjorde det=D



(appropå din kommentar i min blogg ;) )

2008-12-24 | 15:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback