Grymt bra start på veckan!

Den här veckan inledde vi med ett pass på gymet så klockan 10 åkte vi iväg till fotbollsarenan där vårt gym är. Vi håller fortfarande på att lära oss alla genvägar här i Calais och idag tycker jag ändå att vi hittade en ganska bra väg till arenan!

epopecopie
Vi körde individuellt idag då vi alla vet vad våra kroppar behöver för att prestera och någon kanske behöver mer fokus på rehab och en annan mer fokus på bålstabilitet eller explosivitet. Jag körde ett grymt gympass med frivändningar, marklyft och bänkpress som de stora övningarna och blandade sedan in lite knärehab, några övningar för överkropp och avslutade med en grym serie av plankan i olika former. Plankan är den absolut bästa core-övningen enligt mig och vi kör den väldigt mycket här i Calais så jag börjar känna mig ganska bra på den nu :)

images

Dagen fortsatta med lunch, lite kontorstid vid datorn innan jag fyllde termosmuggen med kaffe, plockade med mig min bok och satt ute i solen i 1,5 timme och bara njöt av värmen! Vi har fortfarande mellan +18-21 grader och hittar man en plats i lä i solen så är det riktigt varmt och skönt.
Avslutade dagen med skype-tid med saknade vänner och familj, en löprunda längs med stranden och en sedan lite kvällsfika med te och nötter. Efter den här starten på veckan så känner jag mig mer än redo att ta mig an veckan med träningar, läkarbesök, match, franska studier och allt annat som den här veckan innehåller!

                                                Underbart vackra Calais i kvällssolen

IMG_2192
Andréa Jacobsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback