God morgon v.40!

Anledningen till att jag plötsligt vet att det är v.40 är för att jag öppnade hallandsposten.se i morse och där stod det - annars har jag ingen koll! Märkligt det där för när jag bodde i Sverige, jobbade på förskola och spelade i EVS så hade jag järnkoll. På jobbet var det allt från föräldramöte v.37, höstfest v.42, inskolningsamtal v.35 m.m. Även i volleybollen var veckorna markerade på vårt schema och jag hade helt enkelt järnkoll!
I mitt liv här i Calais så spelar de där veckonumrena verkligen ingen som helst roll, det är knappt vi behöver veta vilken veckodag det är, haha. Jag som är en otrolig planeringsmänniska ser hela det här proffslivet som terapi och jag tycker att jag klarar mig ganska bra. Vi får inget veckoschema utskickat då vår träare fortfarande är hemma i Holland på rehab och vi har vår ryska "stand-in", träningstiderna ändras oftast i sista minuten och om det är fitness/volleyboll/fys det vet vi sällan allt för lång tid i förväg.
Det som gör detta möjligt att ta sig igenom är att vi lever ju mitt i det här ändå och det finns inget annat vi behöver planera och lyckas få in i vårt livspussel. På ett sätt ganska skönt och vissa dagar fruktansvärt tråkigt! Man behöver helt enkelt vara bra på att sänka hjärnaktiviteten, som en vän sa, för att inte bli totalt skogstokig i detta proffsliv :)
 
Det som jag, min kropp och min hjärnaktivitet skall klara av idag är ett gympass klockan 10.30, besök på universitetet 14.30 (om tiden inte ändras vill säga), en shoppingtur på stan och sen ev ett löppass ikväll beroende på hur mycket cardio jag hinner med att köra på morgonens gympass! Känns så här i förväg som en riktigt bra måndag :)
 

Det är detta vackra som ger mig energi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback