Cirkelfys

Eftersom jag inte är spelklar och inte har något att vara pigg för eller i form för så har jag bestämt mig för att kötta en massa extra fys och cardio nu i två veckor. Så idag hakade jag på ett cirkelfyspass på vårt nya gym och det var riktigt bra! Tänkte dela med mig av passet om ni är sugna på att köra ett eget fyspass!
 
* Uppvärmning i form av 20sek arbete + 10sek vila x4
  1) Squats + plankan
  2) Utfallssteg + plankan på raka armar
  3) Sumosquats + sidoplankan
  4) Utfallssteg med hopp + sidoplankan
  - Efter det var det stretching och rörelseträning medan Mike (vår tränare) förklarade övningarna)
 
Sedan var det dags för cirkelfysen som bestod av 11 stationer där vi körde 40sek arbete + 20 sek vila. Vi körde ett helt varv, vilade typ 2 min kanske och körde totalt 3 varv. Dessa övningarna ingick i fysen:
 
1) Ryggresning med gummiband på medecinboll (vet inte hur jag ska förklara den, haha) - man låg på mage på en     medecinboll och drog i gummiband som satt fast runt en stolpe samtidigt som man gjorde en ryggresning
2) Tricepsdips i romerska ringar med gummiband under knäna för stöd
3) Sidoutfallssteg varvat med jämfotahopp in till squat med 5kg sandsäck
4) Hopprep
5) Armhävningar i TMX
6) Köra runt med en "metall-släde" runt en bana
7) Sneda situps med medecinboll
8) Squats på halv bousboll med hopp
9) Statisk magposition med benen upp samtidigt som du har ett rep i varsin hand och skakar typ så att det blir "vågor" på repen (lika omöjlig att förklara som första övningen!)
10) Höftlyft med 7kg med.boll mellan knäna och fötterna på en trälåda
11) Friväning med överstöt med 2x8kg kettlebells
 
Det var ett riktigt bra pass både för cardio och för olika muskelgrupper så nu känner jag ordentligt mör i kroppen och det är en underbar känsla!!
 

Övning 9 fast vi satt på golvet med benen upp men här ser ni repen jag pratar om iaf :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback