Vilken eftermiddag!

Första träningen för dagen började inte på något vidare bra sätt. Vi fick dåliga besked om regler som det franska volleybollförbundet har satt upp.
Första regeln är att man måste ha två franska spelare på plan. Vår tjeckiska som spelat i Frankrike i massor av år och räknats som fransk spelare de senaste tre åren räknas plötsligt inte som fransk längre. Detta innebär att en av våra juniorer måste stå på plan och det känns tråkigt när de bästa spelarna inte får spela pga regler.  Men nu är det som det är och det är bara att försöka tänka bort det, pusha juniorerna mer och jobba ännu hårdare.
Andra regeln är att vår holländska tränare (som varit frånvarande de senaste 4 veckorna pga sjukdom) nu inte är kvalificerad som tränare enligt det franska volleybollförbundet. Detta innebär att han inte får träna eller coacha laget innan han har fått förbundet att översätta och godkänna hans tränarlicenser vilket förmodligen inte kommer att hända - suck.
Med den här starten gjorde vi en träning med blandade insatser, mycket frustration och en hel del ilska men vi tog oss igenom den och var nöjda med det!

Dagen fortsatte sedan med franskatest på Universitetet och det var riktigt roligt, men svårt! Jag sitter tyvärr i en svår sits då 3 av mina lagkamrater är totalt nybörjare och ska börja en grundkurs och 1 av mina lagkamrater är snäppet bättre än mig och kan gå in i en franska kurs med universitets studenter. Jag har inte riktigt någon grupp som jag passar in i då jag förstår mycket av franskan, både i talad och skriven form men har svårigheter att formulera mig, särskilt skriftligt, och att få ihop grammatiken. Vi får se hur de löser detta men jag är i alla fall väldigt taggad på att få börja plugga igen, även om det bara är 2 timmar i veckan :)

Då mitt läkarbesök blev flyttat till nästa vecka hann jag med lite vilotid framför tv-serier, smsande med vänner och fick även i mig lite mat så nu är det snart dags att åka iväg till kvällens andra träning som kommer innehålla kollektivt jobb och spel - skoj!

IMG_2221

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback