Vägen till Calais

25086_1304561068364_1660644771_720702_224805_n

Då man som svensk volleybollspelare sliter ganska mycket i kulisserna och med tanke på att många inte riktigt har koll på sporten, ligor och landslag så tänkte jag försöka att dela upp min karriär i olika inlägg för att beskriva min väg till klubben som jag spelar i idag. Jag har som sagt spelat volleyboll i 16 år (herregud vad länge när man läser det!) och det har blivit en del olika klubbar, lagkamrater, tränare m.m som har varit med på den resan. Jag vill dela med mig av hela min resa för att inspirera unga spelare som kanske är på samma resa som jag, men några steg tidigare, för att visa att det är möjligt och hur man kan gå till väga. Självklart finns det så många olika vägar att ta och min är bara en av dem. De delarna jag tänkte dela upp min resa i är:
- Uppstarten i IF Halmstad Volley
- Volleybollgymnasiet
- Mina 3 år i Sollentuna VK
- Mina 3 år i Engelholm VS
- Landslaget
- Första året som proffs i Vannes
- Säsongen i Calais

Tanken är att försöka blanda in dessa inläggen i vardagen och vi får se när de dyker upp men ni kan snart vänta er del 1 i min berättelse om "Vägen till Calais"!

Andréa Jacobsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback