Skype

Jag har hyllat detta fantastiska program tidigare men kände efter dagens skypesamtal att jag bara var tvungen att ge detta helt fenomenala program ett eget inlägg. Hur överlevde man förr i tiden när man bodde långt ifrån varandra, i olika länder och inte hade möjlighet att få "umgås" via skype? Måste helt klart ha varit betydligt svårare att ta sig igenom vardagen!

Igår på min lediga eftermiddag blev det ett långt skypesamtal med min saknade vän Lena. Att få prata och se Lena är ju så fantastiskt härligt då det räcker att bara se henne le och att få skratta tillsammans som bara vi kan för att jag skall få en massa ny energi.

Idag blev det ett långt Skypesamtal med mina favoriter i Mölndal. Det är mina två vänner Johan & Anita och deras 2 år gamla tvillingpojkar. Idag kändes det precis som när jag hälsar på dem då vi "satt" i köket, grabbarna lekte med lera, Johan fixade med dukningen och Anita stekte pannkakor och det kändes som jag satt i deras kökssoffa och lekte med killarna precis som vanligt :) När Oliver springer iväg och vill att jag skall följa med till hans rum, eller när Rasmus tittar in i datorn, pekar på golvet bredvid honom och säger "Mimmi här" då gör det ju lite ont i hjärtat att man inte kan sitta där på golvet och leka med grävmaskinen och pussa och krama på dem.Men fram till jul så får vi helt enkelt ses via Skype och vi gör det riktigt bra med att sjunga sånger, leka med lera och leka med grävmaskiner!

Sammanfattningen av allt det här är att jag hade inte klarat mig utan Skype och är så otroligt glad över att kunna få energi av alla mina nära och kära på hemmaplan genom detta!

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback