Gameday!

På grund av problem med värmen i hallen så blev morgonens bollpass inställt. Lördagsträningarna är oftast väldigt stillsamma, mest bara för att röra boll och när det då är kallt i hallen så är risken för skador stor och därför beslöt vår tränare att ställa in morgonpasset. Jag tog mig istället ut på en skön morgonpromenad med en podcast i öronen och det var riktigt friskt ute men det var blå himmel och riktigt härligt väder!
Förmiddagen spenderade jag sedan på hemmaplan med frukostmys, pyssel, letade runt efter kurser på studera.nu och självklart blev det även lite serietittande som vanligt. Nu är vi redo för att bege oss bort mot bussen som skall ta oss till Amiens där dagens match spelas klockan 18.00 - underbart med tidig match (många matcher här startar vanligtvis vid 20.00).
Vi har mött Amiens två gånger tidigare och vunnit båda gångerna men de har fått nya spelare och båda lagen har fått knappt en månads mer träning så min känsla är att det kommer bli en annan typ av match än sist. Men det är alltid skönt när det är bekanta ansikten på andra sidan och man vet lite mer om servar, anfallsriktningar och försvarsspel!

Håll nu tummarna för oss klockan 18.00!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback