Dagens morgonpass

Dagens morgonpass började med ca 1 timme fys och sedan körde vi 45-60 min boll tror jag. Efter detta pass så kände man definitivt att man levde i alla fall då det var riktigt tufft både för musklerna men även för konditionen. Tänkte att jag skulle dela med mig av morgonens övningar till er

* Började med rörelseträning som vi idag körde sittandes på stol - kände oss lite som dansare eller nått, haha. Men efter vi skrattat en del fick vi bekänna färg då vi körde rörelseträning som tog både i armar, axlar, rygg och ben och sedan avslutade vi med lite magövningar, också de med hjälp av stol och boll.
* Vi gick vidare med förflyttningar runt koner i olika varianter. Detta görs för att få upp snabbheten i förflyttningarna och för att få upp puls.
* Gick över till en cirkelträning med 3 stationer så vi jobbade i par.
1) Balansövning på balansplatta
2) Konditionsövning med boll som innehöll anfall och pass
3) Stepup på bänk 12/ben + Stepup med båda benen 12st
* Avslutade med defensövning i par - anfall + pet under 1 min & 10 sek. Det låter inte som så lång tid men det är mycket förflyttning och kondition i den övningen så man var ganska död.

Efter detta körde vi bollträning där temat var att anfall i en viss riktning och då vår tränare satt upp antenner vi skulle anfalla så det gällde att hålla fokus uppe hela träningen och vara precis i alla moment. Det var en riktigt grym träning även om man var ordentligt trött efteråt!!

trning1_105997787_141519486


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback