Besök hos sjukgymnasten

Varje onsdag så har vi bara en träning vilket ger oss möjlighet för ett besök hos vår sjukgymnast på eftermiddagen. Anledningen till att jag vill gå dit när vi har en ledig kväll är för att jag går dit för min rygg som han justerar och då är det bra att inte träna direkt efter för att kroppen behöver vila. Problemet jag har med min rygg är att ländryggen ofta gör ont pga att höfterna hamnar i fel läge och ibland är det till och med 3 cm skillnad på höger och vänster vilket inte är optimalt att ha då vi redan har ganska stor påfrestning på våra kroppar. Det han då gör att justera/knäcka ryggen och höfterna på de ställen de behövs och man känner sig verkligen som en ny människa efteråt! Vissa kan tycka det är obehagligt, särskilt i nacken men jag älskar det - kanske något skadad av för många år på elitnivå, haha ;)
Idag var höfterna bra och det var bara några få ställen som var låsta/"blocked" + muskler som var spända. Så han började med att justera, sedan masserade han ryggen för att avslutningsvis sätta elektroder och koppla på ström för att få musklerna att återhämta sig. Sedan lade han en plastfilm med varm lera över hela ryggen och jag måste erkänna att det var det bästa på hela besöket - gudomligt!!

Nu hoppas jag att ryggen håller sig i schack till nästa vecka, eller iaf över matchen då jag är suppertaggad på att spela!!

IMG_2229IMG_2230

Här är en bild på Mischa som fick behandling för sin axel och en så jag med den härliga värmeleran :)

Andréa Jacobsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback