Underbar helg i Quiberon!

Efter att jag kommit tillbaka till Vannes i onsdagskväll var det i princip bara att packa upp en väska för att sedan packa ner i en annan då det var dags för träningsläger fre-sön. Så klockan 09.00 rullade vi iväg mot en halvö som ligger typ 45 min härifrån där vi skulle bo under helgen.. Är Sophie´s hemstad och under helgen märkte vi att hon var ju värsta stjärnan där ;)
 
Fredagen innehöll ett träningspass på morgonen och sen innehöll eftermiddagen en mängd olika aktiviteter så som golf, spa, fotografering och middag på en restaurang vid havet. Golfen var som jag misstänkt svår och vi skrattade hysteriskt ett antal gånger åt både oss själva och varandra. Spa-besöket innehöll olika stationer i en varm pool och det var både massage, jogging i strömt vatten, utomhus bubbelpool och  dopp i kall pool. Allt detta gjorde vi iförda supersexiga svartvita badmössor ;) Kvällen med fotografering och middag flöt på fint och sen var det äntligen dags att få krypa ner i min fantastiskt sköna dubbelsäng och somna till vågornas brus. För just det ja, vi var sponsrade av ett hotell en natt och fick schyssta hotellrum som vi för en gång skull inte behövde dela, bara det är en lyx att få lite egentid på träningsläger!!
 
Lördagen innehöll två träningspass och vi var hyffsat slitna i slutet av den dagen kan man säga. Vår tränare har en ny passion för cardioträning i början av varje träningspass.. ca 20 min totalt med intervaller på 8 sek, 10st sådana och sedan vila 2min.. det är betydligt jobbigare än vad der låter!!
Kvällen tillbringades örst hemma hos Sophie´s familj där det bjöds på "apéro" och delades ut små presenter. Sedan bar det av till restaurangen igen och tyvärr kände jag mig en aning illamående så jag fick sörpla i mig en tallrik soppa medan de andra kalasade på kyckling.. Detta var nog den roligaste middagen jag haft tillsammans med laget, vi skrattade så vi fick kramp i magen!! Anledningen är att vi blandar alla språk vi pratar och när vi är extra trötta så är det ingen logik utan en mening kan utan problöem både innehåll tjeckiska, serbiska, spanska, franska & engelska.. svenskan har de inte riktigt fått in ännu ;)
 
Söndagen inleddes med ett träningspass & sedan åkte vi hem efter lunch. Körde längs med den otroligt vackra kusten, helt magiskt verkligen! Är klippor, små avskilda stränder och grymt höga vågor!! Var hemma strax före 14.00 och sen spenderade jag resten av dagen i min lägenhet med film, skype, böcker och allmänt slappande!
 


1) Mitt hotellrum
2) Utsikten från mitt rum. Var fantastiskt att somna till vågornas brus!



3) Redo för spa!
4) Duell i puttning mellan Vanessa & Margot



5) Ludwinschko (smeknamnet som v¨r junis från volleybollgymnasiet fick :P) & Vendy posar
6) Jag tränar på golfsvingen!

 
7) Så här åker man skidor i Bretagne - snöar ju aldrig här så de gör så gott de kan!
8) Sophie testar löpning i nya gymet på hotellet

 
9) Hetsig diskussion under vår galna middag!
10) Den här bilden säger väl allt som statusen på den middagen :P
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback