Muscul 16/1-2013

Idag var jag i gymet tidigt pga att jag fick skjuts av en lagkompis då vädret här i Vannes inte är någon höjdare för tillfället.. tycker ju att våren skall komma, men det är ingen idée att gnälla, den kommer väl förr eller senare!

Så här såg mitt pass på gymet ut idag:
* 10 min stretching
* 30 min uppvärmning/cardio (20 min cykel + 10 min trappmaskin)
* Samling med laget, info om gympasset
* 10 min coreövningar
* 10 min cardio (indoor walking)
* Gympass tillsammans med laget, ca 1 timme
 
Vi kör stenhårt på pass från franska landslaget just nu och det är roligt men tufft!!! Idag var det "bara"  tre olika övningar och jag trodde att det skulle vara lite lättare, men nähä, det var det inte!
 
1) Squats - Gå ner till parallellt, upp till 90 grader och håll där i 6 sekunder. Sedan explosivt upp med hopp och direkt ner i parallellt, upp till 90 grader etc. Alltså ingen paus mellan varje utan det skulle vara rytmiskt och följsamt. Detta gjorde 6 repetioner per omgång och vi körde totalt 8 omgångar!
 
2) Pullover på bänk - Ligg på rygg, gå ner för att göra en pullover men på uppvägen stannar man halvvägs och håller där i 6 sekunder. Sedan explosivt upp i en pullover + att man skall aktivera coren också. Samma här, 6 repetioner per omgång och totalt 8 omgångar.
 
3) Vadpress - I benpressmaskinen håller man raka ben, bara tårna i plattan. Börjar en tåhävning men stannar precis i början av den, håller 6 sekunder och sedan explosivt upp till en full tåhävning. Detta gjordes också 6 repetioner per omgång och totalt 8 omgångar.
 

De två första övningarna var verkligen mjöksyreframkallande och benen skakade efter varje omgång squats vill jag lova. Räknar med grym träningsvärk i triceps också imorgon då de inte är min starkaste muskel om man säger så ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback