Min volleybollhistoria

Jag kan ibland fascineras av mitt svar på frågan, "hur länge har du spelat volleyboll?". Att höra mig själv säga "i snart 16 år", gör mig alltid lika paff! Jag har spelat volleyboll i större delen av mitt liv och min identitet som volleybollspelare har blivit allt större och större för varje år. Även om jag nu lever min dröm i Frankrike, har spelat massor med matcher i landslaget och fått uppleva så mycket på resans gång så finns det så klart en början på min volleybollkarriär....
 
Jag började spela volleyboll av en slump när jag var 10 år gammal. Vi fick nya grannar, som spelade volleyboll, och de startade upp en träningsgrupp i en liten gymnastiksal i Harplinge. Hallen var mindre än en volleybollplan och där trängdes ett gäng tjejer & killar varje fredag för att spela volleyboll. Detta ledde till volley2000-turneringar, flick-SM och otaliga gränsfejder, hallandsturneringar m.m. Mellan jag var 10-16 år så tränade jag med min moderklubb, IF Halmstad Volley och efter några år i den lilla hallen i Harplinge fick vi flytta in till Halmstad och en större hall men även fler träningar/vecka.
 
När jag var 16 år gammal flyttade jag till Volleybollgymnasiet i Falköping och upplevde någora av de bästa åren i mitt liv. Jag lärde känna människor som jag än idag kallar mina vänner, jag lärde mig massor om mig själv och rent volleybollmässigt fick jag uppleva otroligt mycket. Dock var det inte alltid en dans på rosor utan under vissa stunder ville jag flytta hem, sluta spela volleyboll och bara ge upp. Men jag kämpade mig igenom tre års studier och tog studenten som en bättre volleybollspelare men framför allt som en starkare individ. 
 
Efter studenten flyttade jag till Sollentuna där jag tillbringade tre säsonger i Sollentuna VK. Mitt första år i SVK ledde till ett SM-guld och mina lagkamrater från det året är jag fortfarande otroligt stolt över och minnena från den säsongen ligger mig varmt om hjärtat. De följande två åren var kanske inte lika framgångsrika men det sägs ju att man lär sig av sina motgångar och jag lärde mig nog en hel del under de där två åren... 
 
Inför säsongen 09/10 kände jag att jag behövde nya utmaningar och flyttade till Ängelholm för att spela med EVS. Åren i EVS utbildade mig otroligt mycket som spelare, inte bara rent volleybollmässigt utan jag lärde mig styrketräna på rätt sätt, lärde känna hur min kropp reagerade på olika situationer och hur man får ihop sitt livspussel med skola, jobb, träning etc. Under mina tre år i EVS fick jag äran att spela med massor av duktiga spelare, uppleva framgångar som jag inte varit i närheten av tidigare och framförallt utvecklas som spelare.
 
Efter tre år i EVS kände jag att jag behövde testa på något nytt och därför sitter jag nu här, i en lägenhet i Vannes. Jag ångrar inte för en sekund att jag tog steget ut i proffslivet, även om det vissa dagar är otroligt tufft. Mina tidigare tränare & lagkamrater finns med mig i min vardag här och jag har dem att tacka för att jag är där jag idag - ni gjorde detta möjligt, TACK!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback