Cupmatch!

Igår packade vi in oss i minibussarna igen och styrde mot staden Niort som ligger ca 3 timmar söderut. Efter drygt en timme var det kö på motorvägen och när vi, något nyvakna efter vår nap, tittar upp är det vår liberos man som har kört in i en annan bil. Han ser fantastiskt glad ut när han ser oss (ingen stor olycka, han hade nog bara puttat lite på bilen framför i låg hastighet, pga köerna,.. han hade alltså inte orsakat dem!) för han är spanjor och pratar inte franska så det var väl lite svårt att reda ut allt, haha.. Ett kort stopp där då vi plockade upp vår libero och släppte av två fransktalande personer så vi kunde åka vidare så fick helt enkelt Vanessas spanska man, Michel och Milena komma senare.. lite lagom drama i vardagen så där :)
 
Åt snacks på ett hotell när vi kom fram och sedan tog vi oss till hallen för uppvärmning och match.. Jag stukade två fingrar ordentligt på uppvärmning när jag skulle fånga en boll - hur klantig kan man bli liksom!?!? Så idag är det blåsvarta fingrar som gäller ;) Matchen vann vi med 3-0 och jag hade fel, det är kvartsfinal som gäller i nästa omgång som spelas den 9/2, spännande att se vad vi får för motstånd då!!
 
Hemma vid 01.00 i natt så det var en helt okej dag tycker jag.. och viktigast var så klart vår sköna 3-0 vinst - bra sätt att inleda det nya året på!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback