Måndagens muscul (4/2- 13)

I måndags var jag tillbaka bland de fria vikterna och slapp för första gången på några månader mitt normala konditionsprogram. Kändes lite ovant att få lyfta skrot igen och jag kommer nog sakna mitt konditionspass men jag hoppas på bättre väder och piggare ben snart så att jag kan ge mig ut och springa snart :) Jag tror dock att det bra vädret kommer före mina pigga ben....
 
Träningsprogramet som jag fick var följande:

Uppvärmning: 15 min cykel + coreövningar
 
Alla övningarna gjordes i par där varje par gjordes totalt 5 gånger. På den första övningen i varje par gjorde jag 5 repetioner och på den andra gjorde jag 10 repetiotioner. 
 
1) Ryck + upphopp på stepbräda
 
2) Pushpress + footwork på stepbräda
 
 <---- Pushpress!

3) Bänkpress + flyes på bänk
 
<---- Liggande flyes!


4) Latsdrag + rodd
 
Sen slängde jag in en ömgång med frivänindningar men fick order om att ta det lugnt så maxade inte på dem direkt men skönt att göra dem i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback