CUP-FINAL!

Vilken helg vi har haft :D
Hela upplevelsen började med att vi checkade in på vårt hotell, klagade över att vi fått en 140säng/2 spelare och kände att det är kan ju sluta hur som helst.. Precis när vi accepterat läget så kommer vår tränare och säger att vi checkat in på fel hotell, hur är det möjligt liksom? Kommer till vårt nya hotell som ligger på huvudgatan (det fanns bara en gata) i en liten by där västvärldens första kloster låg, det ni! Bodde i ett familjerum tillsammans emd Anneka och två av tjeckiskorna men vi hade det toppen trots att det bara var en vikdörr in till toaletten. Hela hotellet kändes som ett sånt där ställe man stannar på när man bilar genom Europa, man stannar till över en natt och sen kör vidare nästa dag efter en mysig liten frukost i bistron.
 
Spelade kvartsfinalen på lördagen och vann med 3-0.. var onödigt jämnt i två av seten men vi vann och det var ju det 'ända som räknades! Lite kvalitetstid med Jossan (pratade massa svenska!!!) och Stephen innan vi åkte tillbaka till hotellet. Vi var tillbaka vid 21.45 och 21.57 låg alla fyra i vårt rum nerbäddade i sängarna, haha.. somnade väl en timme tidigare och sov bättre än väntat så jag var nöjd!
 
Söndagen inleddes med "frukost" eller iaf det som fransmännen tror är frukost. En liten baguette, sylt, apelsinjuice och kaffe.. herregud vad glad jag var över att vi åt lunch också innan matchen! Video, lunch och slappetid väntade innan semifinalen mot St. Rapahel. Var en välspelad match med grymma bolldueller och mycket känslor och vi drog det längsta strået och vann med 3-1 och det var nära till tårarna efter matchbollen var inslagen! Vi firade länge och våra supportrar som kommit ner var fantastiska med rosa peruker, trummor och pompoms! Sade hejdå till laget som körde hemåt medan jag stannade kvar!
Kvällen innebar pizza, ölspelet, skratt, tårar, armhävningar, never ever have I ever, SKÅÅÅÅL, massage, musik, vin m.m. Synd att ingen kunde filma oss när vi fem pers låg utspridda på lägenhetsgolvet och gjorde armhävningar - fantastiskt bra regel i ölspelet, haha!
Måndagen inleddes med pannkakor och fortsatte med riktig fika med latte, panini och muffins. Ännu mer kvalitetstid med såväl nya som gamla vänner och vi pratade så mycket svenska så jag till och med har sagt svenska ord till mina lagkamrater idag, haha.. 17.50 satte jag mig på bussen och klockan 23.15 klev jag in genom min dörr trött, sliten men väldigt lycklig över helgen :)
 
Vaknade upp med evenemangsdepressionen från helvetet men efter en dag med fullspäckat schema är jag tillbaka i vardagen och ser fram emot massa saker som händer inom kort!!
 






 

Kommentarer
Karin säger:

Härligt! Grattis!

2013-02-13 | 22:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback