Träningsvärk!

Ja det vore ju synd att säga att man inte har träningsvärk iaf - herregud vad ont det gör överallt, haha!! Men det är ju alltid så på försäsongen och man har ju gjort några försäsonger tidigare så man är ju klok och rutinerad och vet att det går över men det gör ju inte mindre ont för det ;) Idag var det två träningspass som stod på schemat och vi gjorde följande:
 
1) Morgonpasset var det bara vi 5 spelare här, alltså inga juniorer. Vi körde fys i drygt en timme. En massa magövningar, bålstabilitet (plankan i alla dess hemska former :S), squat och utfall i formen av jobba 20sek + vila 10sek x8 (vi körde två omgångar squat, alltså 16, och likadant på utfall), det var en del sprinter, stabilitet för knä?fotled, medecinbollskast etc. Det är galet hur slut man kan vara efter att bara ha jobbat med sin kroppsvikt + en boll på 3kg - bra övningar helt klart!!!
 
2) På eftermiddagen hade vi med oss 5 juniorer så då var det lite mer fart :) Det blev mycket kontrollövningar, servmottagning, vi fick arbeta mycket med vårt armdrag och träff på bollen och avsluta med en liten lagövning som jag vet att vi har ett namn på engelholm men kommer då inte på namnet- kul var det iaf :) 
 
Imorgon ska det bli två volleybollpass tror jag och sedan väntar en ledig lördag då jag ska passa på att promenera ner till stranden om det inte ösregnar vill säga.. men först tror jag att jag ska fira in den lediga dagen med ett skumbad i vårt älskade badkar!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback