Long time no seen!

Då var en alldeles underbar sommar till ända och jag har idag officiellt kickat igång verkligheten med allt vad det innebär. Jag tänkte försöka skriva ett inlägg för att sammanfatta sommaren men det får vänta till det finns lite mer tid och energi :) Börjar istället att uppdatera er om resan hit!
 
Idag klockan 03.45 ringde klockan och skulle ljuga om jag sa att jag fått mycket sömn och var pigg som en lärka men, men.. efter några tårar, massa pussande på hundarna och en lång kram med mamma så rullade jag och pappa ner mot Kastrup. Allt flöt på bra och incheckning och säkerhetskontrollen gick smärtfritt och väl på planet så somnade jag innan vi ens hade taxerat ut från landningsbanan, haha.. Väl framme i Paris skulle jag hitta de som skulle hämta mig vilket tog lite tid men efter en del letande så var det en tjej från Bulgarien, jag och två äldre människor från klubben som hängde på flygplatsen. Blev ca 4 timmar där då planet som vår kroatiska skulle komma med var försenat. Så vi hann med både kaffe, lunch och lite internettid innan vi äntligen fick sätta oss i minibussen mot Calais. 
 
Väl framme i Calais åkte vi till hallen för att spana in träningen, hälsa på tränare, presidenten och några av tjejerna. Är inte så många från laget som kommit ännu men det kändes bra :) Sen hem till lägenheten där det visade sig att jag ska bo tillsammans med Erika, som spelade i Katrineholm för två år sen så det känns bra att ha någon med lite anknytning till Sverige så pass nära :) Kvällen tillbringades med shopping, middag och nu har jag bäddat upp sängen för att snart gå och lägga mig. Vi bor i ett fin, fint område med bara 10min promenad till stranden så jag längtar efter att få gå dit och spana in de berömda stränderna i Calais :D:D

Nu är iaf bloggen officiellt uppstartad igen och jag är laddad för en ny säsong på fransk mark!!!
 

Förra årets lagkamrater - ska bli spännande att lära känna mina nya!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback