Jag överlevde...

... första träningen! Vi körde två timmars träning nu på morgonen och det var blandad framgång på volleybollfronten men riktigt roligt att få kliva in i en hall igen och få känna på boll :) Första timmen ägnade vi oss åt fys. Det var mage, rygg, bålstabilitet, rörlighet, ben, cardio i form av volleybollförflyttning + sprinter, olika småhopp m.m. Jag kan säga att jag var ganska trött efter det här passet, vår tränare är hård och kör brutalt mycket mage/rygg så det lär jag iaf bli starkare i under den här säsongen vilket alltid är bra!!! Andra timmen blev det volleyboll. Mycket små kontrollövningar på egen hand med bagger, fingerslag, pass. Sen gick vi över till att få igång armsvingen, lite teknik och defense blandat med det. Avslutningsvis körde vi en lagövning med pass, drive och försvar som pga att vi bara körde seniorspelarna blev galet tufft med mycket cardio så vi var duktigt slut efter den (vi är bara 5st här just nu...). Känns som sagt väldigt skönt att ha fått komma igång och vår tränare är som sagt hård men rättvis och nu i början så iakttar han mest och försöker känna in nivå, spelare, personligheter etc vilket känns skönt. Alla har ju ganska mycket att jobba med bara för att komma i form rent volleybollmässigt igen :) Fick även lite schemainfo idag och vi kommer framöver att få ett schema utskickat månadsvis - halleluja för holländsk organisation!! Den här veckan kör vi ons, tor, fre och söndag så på lördagen får det bli en dag då jag har tid att upptäcka stan lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback