Egen träning

Nu när säsongen är över har vi väldigt lite träning jämfört med tidigare och det gör ju att det kryper i kroppen. Vissa kanske tror att känslan när säsongen är över är att man bara vill vila, vila och vila ännu mer men jag fungerar lite tvärtom. Jag är alltid så taggad på att få köra mina egna träningsupplägg i gymet och med cardion. Så därför är jag helt klart mer motiverad nu jämfört med februari :)
 
Den här veckan har jag skrivit upp mitt träningsprogram och ska försöka följa det, och än så länge har det gått fin fint. Det jag gjort så här långt är:
 
Måndag
Jag joggade ut till gymet (5,5km) och väl där värmde jag upp med stretching och stångprogram för att göra kroppen redo för lite tung styrketräning.
 
1) Frivändingar 2x5 + 2x5 + 1x3 
2) Straightleg deadlift: teknikträning och några reps på 40kg
3) Deadlift: teknikträning och några reps på 40 & 60kg
4) Wideleg deadlift: teknikträning och några reps på 40kg
5) Bänkpress: 1x6 + 1x5 + 2x3
6) Statisk magträning med olika varianter av plankan
 
Tisdag
* Volleybollträning med laget i 1½ timme
* Löpning
 - Uppvärmning 5min + stretching
 - Intervaller 45 sek löpning + 45 sek gång x8
 - Löpning i trappor 2 vändor + vila x3
 
Känns som att veckans träning har börjat bra och imorgon fortsätter vi med morgongym/cardio, sen blir det nog lite beachhäng med tillhörande beachspel och på kvällen får det bli en timmes powerwalk - toppendag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback