Det blir en dag på stranden

I onsdags efter förmiddagspasset på gymet så packade vi in oss i bilarna och åkte den 40 min långa vägen till Carnac, där vi hade hört ryktas om att det skulle finnas väldigt fina stränder. Vi blev verkligen inte besvikna närvi kom fram och såg den fina vita sanden och klart vatten!!

Vi spenderade drygt 4 timmar på stranden med beachspelande, picknick, bad (svinkallt men nu har jag badat i Atlanten!!), solande, läste en del i min bok och hade bara allmänt trevligt. Efter de där fyra timmarna insåg vi att vi hade bränt oss ganska rejält allihopa och trots att jag hade smort in mig hade jag inte gjort det tillräckligt bra och framförallt hade jag glömt ovansidan av fötterna - stort misstag!!

Innan vi åkte hem mot Vannes stannade vi till i centrum för att äta glass, dricka öl och sitta ute i solen lite till (hur tänkte vi där med våra röda kroppar!?). Några av oss blev bjudna på glass av vår sköna journalist som också var i Carnac. Han tog med oss till ett ställe där man fick komponera sin egen glass i en bägare. Man valde vilka olika smaker man ville ha och fyllde sen sin bägare med det innan man toppade med diverse annat så som chokladströssel, godis, färsk frukt m.m. Mycket gott måste jag säga!!

Sen var vi ganska många som däckade i bilen hem innan vi stannade på Lidl för att shoppa loss inför kvällens grillkväll, men bilder från det kommer i nästa inlägg :)  











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback