Cupfinal i Paris, del 2

Ja, då var det dags att försöka redgöra för den "civila" delen av Parisresan då!
 
Lördagkvällen innebar att vi i samlad trupp åkte till vårt hostel, checkade in, bytte om på 5 min och sedan fattade beslutet att vandra iväg mot centrum för att hitta en bar. Eftersom allt händer så sent i det här landet hade klockan hunnit bli över ett på natten men efter en del letande hittade vi en lationbar. Drack drinkar, körde dricklekar och skrattade. Sedan var det dags för taxifärd till någon hemmafest med massa volleybollspelare. Kom fram till en lägenhet med hur mycket folk som helst där vi inte kände en kotte, hehe.. Kände igen några spelare från RC Cannes och några herrspelare men vi hade skoj ändå. Dock började jag känna mig ganska sliten då klockan närmade sig 05.00 :S Taxi hem och somnade på vårt hostel 06.30... sova kan man ju göra när man blir gammal tänkte vi ;)
 
Det beslutet ångrade jag när klockan ringde och det var dags för frukost 09.30 kan jag lova! Men på något sätt tog jag tag i mig själv och 10.45 traskade jag ut från vårt hostel med sikte på Eiffeltornet. Promenerade omkring i ca 1½ timme, tog foton på det berömda tornet och värmde mig till slut med en kopp kaffe. Det var verkligen sviiiiinkallt i Paris denna dagen!!!
Klockan 13.00 var det dags att möta upp släkten i form av Kalle & Magali :) Vi tog en båttur på Seine och fick se massa berömda byggnader så som Notre Dame, Louvren, Frihetsgudinnan m.m. Efter detta sprang vi mot ett lunchställe för att få i oss lite mat och försöka värma upp kroppen efter den isande turen på Seine. Avslutade turistandet med ett besök vid Triumfbågen och köpte 2 vykort som ett minne från Paris. Kramade om Kalle & Magali och tog mig tillbaka till vårt hostel för att hämta väskor och ta mig mot tågstationen. 
Avslutade mitt besök i Paris med ett besök på Starbucks och sen var det en låååång tågresa hem (bara 3 timmar men den kändes bra mycket längre då tröttheten hade kommit ikapp!!). 
Behöver inte säga mer än att jag somnade
 
gott när jag kom hem efter en mycket intensiv och underbart rolig helg :)
 











 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback