Morgonstund har....

Ja idag klev vi upp tidigt vill jag lova! Själv glmde jag sätta på ljudet på mitt alarm men väcktes av ett sms från Anneka 07.15 så då studsade jag upp och stressade lite lagom för att hinna ner till hamnen till klockan 08.15. Väl där mötte jag Anneka och vi strosade längs gatorna i centrum och spanade in utbudet på vår lokala marknad som äger rum varje onsdag- och lördagförmiddag. Det fannas verkligen allt från grönsaker, ost, väskor, kläder, tyger m.m. Jag köpte bara lite blomkål den här gången men dit kommer jag absolut gå fler gånger, kanske kan köpa en och annan julklapp där :)
Festade till det med varm choklad och en croissant i hamnen och vi kunde sitta ute idag också - underbart! Så himla skönt att kunna göra sådana saker i sin vardag, att inte alltid behöva leva ett så inrutat liv där man inte har energi över till något annat än att överleva i princip..

Sedan var det dags för dagens stora äventyr - att cykla till Séné för att hitta Emmaus och för att där kunna byta min cykel.. Vi cyklade bara fel en enda gång och jag lyckades byta min cykel och för ytterliggare 30 euro fick jag en betydligt bättre cykel så nu skall jag cykla varenda dag för att utnyttja min cykel till max de här 6 månaderna som jag skall vara här, haha!! Köpte även en kaffebryggare för 5 euro, två fina plåtburkar och en termosmugg. De tre sistnämnda sakerna blev mina för totalt 1 euro - mycket nöjd!! Shoppade även två stora muggar på ett annat ställe fr 1 euro/st så nu kan jag bjuda på kaffe :)
Cyklade hemåt igen och stannade halvvägs för att spana in utbudet på Lidl. Vi insåg båda två att vi måste göra ett mer planerat stopp där någongång då det fanns väldigt mycket "bra att ha"-saker till ett bra pris!
 
 
Tog mig hem och invigde min kaffebryggare (underbart gott att äntligen få dricka vanligt bryggkaffe!!), tittade lite på film och sen insåg jag att jag inte kunde sitta inne när solen sken utanför fönstret. Så jag packade ner min bok och promenerade ner till hamnen där jag satt och läste en stund innan jag vandrade vidare.. Blev ett stopp på banken, ett på Carrefour och ett på Monoprix innan jag var hemma.. Nu går tvättmaskinen, jag skall snart laga chili con carne till middag och kvällen skall spenderas med franska studier och fortsättningen på filmen jag började titta på :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback