Konditionsträning!!

 
Måndag morgon inleds alltid med ett träningspass på gymet och jag har verkligen börjat tycka om dessa måndagspass. Det är individuell träning och vi får aldrig reda på våra program förrän vi kommer dit men Seb (vår fystränare) har alltid en bra plan för alla spelare tycker jag! Jag är fortfarande inne i min konditionsfas så jag blev inte allt för förvånad när han sa att jag skulle köra 60 min cardio.
 
Han körde ett triatlonupplägg idag också så jag körde tre olika maskiner, 20 min på varje. Det blev: - 20 min rodd (2.30min/500m) - Stepmaskin som fick mig att svettas som en gris! - Löpning (Intervaller där vilan var 7,7km/h och sprinterna 13.0km/h) Trodde seriöst att jag skulle dö under löpningen då den var sjukt jobbig + att jag inte tycker det är jätteroligt att springa på ett löpband.. Men jag överlevde och avslutade sen med 10min magövningar. Alltid lika skönt när man känner att man tagit ut sig ordentligt på gymet!!
 
Blev storhandling på Lidl, hamburgare till lunch, 1 timmes powernap och pannkakor till mellis så nu är jag redo för utskällning från matchen och 1½ timmes träning ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback