Nytt favoritmellis!

Idag lyxade jag till det efter kvällsträning och lagade pannkakor. Dock inga vanliga pannkakor utan riktigt nyttiga "keso-plättar" som smakade fantastiskt gott :) Kommer helt klart bli ett nytt favoritmellis/kvällsmål.
Tänkte att eftersom detta nu var en sån positiv upplevelse så tänkte jag att jag kunde dela med mig av receptet (Har en känsla av att Anita kanske kan testa på detta!?):

Kesoplättar

2 ägg
1 liten burk keso (jag använde 200g)
2 dl dinkelmjöl (hade vanligt vetemjöl och det funkade perfekt!)
salt
(jag hade i ungefär 1 tsk vaniljsocker & 1 tsk bakpulver också)

 
* Vispa ihop äggen.
* Blanda i resten och rör ihop till en smet.
* Stek på båda sidorna till de fått fin färg. 
 
Jag använde ungefär ½dl smet/plätt och då blev det 6 plättar. 

Idag hade jag bananer, flytande honing, kanel & fromage blanc med vaniljsocker i (typ turkisk yoghurt).
Var som sagt hur gott som helst och kändes som ett riktigt lyxigt kvällsmål trots att det var sp nyttigt :)
 
Något suddig bild på min middag :)

Kommentarer
Anita säger:

Du har rätt min vän!
Det ska jag absolut testa. Kanske kan vara något för killarna till mellanmål också.
Kram!

Svar: Ja det tror jag absolut :) Var supergott och väldigt lätt att variera då man kan ha olika tillbehör varje gång! Du får berätta vad du/ni tyckte när du testat dem :)
Andréa

2012-11-20 | 10:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback