IKEA - en upplevelse!

Träning igår innehöll mer dramatik än på länge då vår tränare ville träna på kombinationer och olika sätt att organisera vårt anfall vilket ledde till frustration hos de flesta och även en stor diskussion mellan spelare där vår passare var duktigt irreterad och diverse franska, hetsiga meningar växlades... återigen skönt att inte förstå allt.. det enda jag behöver veta är att jag skall slå på alla passa jag får, helst vinna dem också - inte en allt för svår uppgift (iaf inte den förstnämnda :P).. men vi skakade iaf av oss denna träning och duschade på 5 minuter och packade sedan in oss i Vanessas bil för att åka till Nantes.. Resan kändes kort och den innehöll skratt, missförstånd pga språket och skvaller om spelare i olika lag etc.. en underhållande resa helt enkelt :)

Väl framme såg vi ganska snabbt vårt mål: IKEA, och lyckan var total!! Vinkade av Vanessa och sen gick vi och strosade inne på IKEA i säkert över två timmar.. shoppade en del (bilder kommer i nästa inlägg) men mest av allt gick jag omrking och njöt över att allt såg ut som hemma och att få läsa lite svenska och känna att jag faktiskt var den som förstod vad som stod på skyltarna kändes bra! Tog en titt i "Sverige-shopen" efteråt också och där bjöd de på glögg, pepparkakor & lussebullar så vi mumsade i oss det medan vi gick omkring med ett stort leende på läpparna och planerade våra framtida inköp.

Gick sen en sväng i det stora köpcentrumet som IKEA låg i men till min stora besvikelse hade inte Pull & Bear öppnat ännu men vi hittade lite smått på H&M istället (är ju alltid ett säkert kort liksom!)... Middagen intog vi såklart på IKEA och det blev en liten minipizza till förrätt och sen en köttbulletallrik till huvudrätt.. dock finns det typ inte kokt potatis här så det fick bli pommes frites istället, men det gjorde inget.. det slank även ner en julmust till min stora glädje :D 

Sen shoppade vi loss i "Sverige-shopen" och jag gick all-in om man säger så!!! Det blev pepparkaksdeg, massor av julmust, lussebullar, julkola, marzipan, pepparkakor & chips - inte en enda nyttig grej i den påsen alltså, men hur nyttig är man egentligen i december!? När jaghar allt detta hemma kommer de 5 veckorna som är kvar till jag åker hem att gå i en rasande fart och det är något jag ser fram emot!!!
 
Sen var det dags för dagens största äventyr - att samåka till Vannes med en främmande människa, haha.. de har en hemsida här där man kan lägga ut sin resplan och om man har platser över i bilen och hur mycket det kostar.. vi letade efter Stefan, 44 år som skulle ta med oss till Vannes för 6 euro (tåget kostar 22 euro....)... blev lite missförstånd och han hittade inte oss etc men efter mycket om och men satt vi inpackade i hans bil tsm med 3 andra resenärer och vi kom till Vannes tryggt och säkert för en billig peng! 

Detta var ett väldigt bra sätt att spendera sin fredagseftermiddag på och vi funderar redan på att köra en repris pp det snart igen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback