Helgen!

Jag är ju en morgonmänniska, hela vägen in i själen och studsar gärna upp ur sängen ganska mycket tidugare än vad man behöver och är oförskämt pigg. Därför hade jag inga problem att tex sitta till häst 06.45 i somras eller att vara på jobbet samma tid under mina tidiga dagar.. Men livet är i Frankrike är ju något annorlunda, och man vönjer sig ganska snabbt vid nya rutiner. Jag går upp tidigt här också, eller det tycker iaf mina lagkamrater men i helgen har vi nog alla slagit rekord - vill aldrig gå upp så tidigt igen under en hel helg!!

I lördags ringde klockan 06.00 och det var bara att göra sig ordning, käka frulle och dubbelchecka packningen för att sedan ta tåget mot Paris klockan 07.50.. laget var inpackat och de flesta hade nog somnat innan vi rullat ur från perrongen, hehe.. Framme i Paris och vi fick uppleva kaoset i tunnelbanan - ingen höjdare!!! Jag mindes plötsligt varför jag flyttade ifrån Stockholm :S Men vi bytte tågstation, fick i oss en god pastalunch och tog sedan tåget vidare till Thionville. Incheckning på hotell, vila, mellis, förberedelser inför match och sen åkte vi till hallen. Matchen förlorade vi med 3-0 men det var jämna siffor i alla seten (25-23, 26-24 & 25-23) så det är ju retligt att vi inte kan få med oss ett set, eller varför inte hela matchen.. men, men alla var arga efter matchen, vissa bråkade på plan och jag gissar på att även någon grät. Jag var besviken på min egen och lagets insats men det är inte så mycket att göra i efterhand.. I Terrville spelar två estländska tvillingar som jag mött tidigare med både EVS & SVK så det var ett kärt återseende.. och jag var mest lycklig över att jag faktiskt kände någon i det andra laget :D:D
Sent hem till hotellet för middag, snack om matchen och sen i säng.. Klockan hann nog bli strax efter 1 på natten innan vi somnade (nackdelen med att spela matcher kl 20.00....).

Söndag och klockan ringde 05.50 - usch och fy vad hemskt det var!! Men hotellfrukosten var fantastisk och vi kunde sova på tåget till Paris så man kände sig ändå lite som människa igen när vi klev av tåget i Paris. Där väntade höjdpunkten för helgen också - STARBUCKS!! Vi hade spanat in det när vi åkte dagen innan och nu sprang vi nästan från tunnelbanan, haha.. fick mig en stor vaniljlatte och leendet på mina läppar var som fastklistrat :) Lyckan var total helt enkelt!! 
Tågresan Paris-Vannes var ingen höjdare då det var varmt, jag kunde inte sova & min dator valde att krascha (nu har den fått liv igen så jag hopas att det håller i sig!) men vi kom fram till Vannes där solen sken och det var riktigt varmt!

Spenderade dock hela söndagen i lägenheten där jag kollade på film, åt onyttigheter och bara slappade... så idag är jag redo att ta tag i en ny vecka.... eller iaf ta tag i lite nya uppgifter ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback