Fredagsmys med tillhörande äventyr!

Jag har ju många gånger sagt att jag trivs väldigt bra här i Vannes och det står jag verkligen fast vid! Dock tror jag att tillvaron här hade varit betydligt svårare och kanske inte lika fylld av skratt, galna upptäcksfärder m.m om inte Anneka hade spelat här. Jag är så otroligt tacksam över att ha henne här i min vardag och att hon klev in i mitt liv. För vi är inte bara lika till utseendet, vi är även lika på insdan - där det verkligen räknas!
 
Igår hade vi en toppeneftermiddag då vi tog våra cyklar på äventyr. Vi cyklade ut till Decathlon, en affär där man kan vandra runt i timmar och man hittar så otroligt mycket bra kläder och sportutrustning så man helst skulle vilja köpa hela affären. Borde åka på en shoppingresa till Polen och handla enbart där alltså!! 
Efter avslutad shoppingrunda där (inhandlade en underställströja, ullstrumpor, cykelbelysning & en väska) vecklade vi upp kartan och trampade vidare till ett shoppingcenter som vi inte upptäckt tidigare. Var inget att hurra över förutom en gigantisk affär (typ ICA Maxi stuk där de hade allt och lite till!!) där vi shoppade lite. Hittade äntligen mina fröer, i lösvikt, så nu kan jag baka de himmelskt goda frökexen och bjuda på nästa torsdag när det är vår tur att fixa fika efter träningen :)
 
Efter all shopping så trampade vi hem till min lilla vindslägenhet där vi drack te, jag bjöd på ost- och skinkpaj som fick betyget: "I can defrinately say that was teh best quiche i ever ate!", tittade på volleyboll, drack galet gott vin med smak av persika, åt chips och pratade om allt mellan himmel och jord - som vanligt!
 
Känns som vi har fått rutin på att ha fredagsmys och ladda upp inför matcherna på bästa sätt - hoppas bara matchen idag går bättre än förra lördagen..... sämre kan det iaf inte bli!!!
 


Mysfaktor med tända ljus så klart :)



Den nya stilen på vinkyl ;)




Min fina vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback