Dag 2. När & varför jag började rida

Jaha den frågan var ganska klurig då jag inte riktigt vet svaret, haha... kanske mamma & pappa kan hjälpa till med den?
 
Jag vet iallafall att jag började rida "prova på lektioner" på Harplinge ridklubb när jag var runt 6 år tror jag och jag måste ha tyckt detta var skojjigt då jag fortfarande sitter på hästryggen med jämna mellanrum så här 20 år senare. Minns att jag red tillsammans med min kompis Malin J och att vi skumpade runt på ponnyer som Trollet, Chevalier, Olle m.fl. 

Har inget minne om att jag alltid har önskat att få börja rida och att jag tjatat på mina föräldrar om det (eller har jag det!?), men det kanske bidorg lite att båda mina föräldrar har ridit själva så det var väl inte helt främmande för dem att köra ner mig till stallet :)
 
Pappa har suttit på läktaren i alla väder, och för er som inte upplevt det själva kan jag berätta att det är svinkallt i ridhus på vintrarna så han skall ha en stor eloge för detta (även om jag har för mig att jaginte uppskattade hans närvaro där när jag var yngre...). Mamma har kämpat med sin rädsla och var alltid åskådare på tävlingar även om hon tyckte att Lucky var en smula farlig ;)
Så tack för det stödet mina underbara föräldrar!
 
Så även om jag inte riktigt vet varför jag började rida så är jag bara helt övertygade om att det var helt rätt - och det är ändå på något sätt det enda som räknas!!
 
 
Månskensritt på Farbror Elon sommaren 2010!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback