Brand hos grannen!

I morse när jag vaknade tyckte jag att taket på grannhuset såg annorlunda ut och min första tanke var väl att det hade blåst ordentligt under natten eller nått.. Men när jag tittade ner såg jag hur alla fönster var trasiga och svarta både utanför och inne i huset.. det hade alltså brunnit i huset tvärs över gatan och jag hade sovit mig igenom allt det här utan att vara det minsta störd.. Jag står verkligen fast vid att min lägenhet är väldigt bra ljudisolerad och kan bli totalt mörklagd om man stänger fönsterluckorna/franska persiennerna.. Det var en bank i huset så de stackars bankmänniskorna kom till jobbet idag och fick sig nog en chock.. alla stod utanför med sina portföljer och pratade i telefon och såg allmänt förvirrade ut.. Jag var tvungen att ge mig in i kaoset då min cykel var parkerad precis utanför dörren till huset.. De började ställa frågor på franska men när jag svarade på engelska och tog min cykel så log de bara och lät mig passera.. ibland är det en fördel att de inte vill prata engelska ;)
Min cykel hade klarat sig bra i branden, bara blivit allmänt nersumtsad av rök och damm men den fungerade fint iaf och det var ju det viktigaste!!
Nu är gatan här utanför avstängd vilket innebär att jag måste hitta en ny cykelparkering för en tid framöver.. hoppas på inte allt för länge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback