Tåg tåg tåg!

I helgen har jag åkt tåg till förbannelse känns det som! Det är väl bara att acceptera att Frankrike är ett stort land!!

Igår åkte vi 05.25 från Vannes och tog första stoppet i Paris 3,5 timme senare.. Tunnelbanetåg, byte av tågstation och samtidigt trängas med halva jordens befolkning kändes det som men klockan 10,54 satt vi på ett nytt tåg som tog oss till Lyon på drygt två timmar!
Dags för dagens sista Tågbyte och den resan tog 40min så kl 13.00 rullade vi in på stationen i St Chamond!

Dagen inleddes med första tågresan klockan 05.50, denna gången från Lyon-flygplatsen Charles de Gaulle.. Två timmar senare inledde jag min 6 timmars väntan på flyget och efter en kort flygtur så blev det ytterligare två timmar tåg längs med västkusten i snöstorm!

Sammanfattningen av detta är att om 30 min är jag hemma i Halmstad och det ska bli väldigt skönt att få kliva in genom dörren i Harplinge och bara "landa".. För att lägga till Ytterligare en faktor så har jag de två senaste nätterna sovit totalt 7 timmar så lite slut i huvudet är man, haha!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback