å så var det måndag igen...

Idag fick jag ett samtal vid 07.50 och 8.30 öppnade jag dörren till min arbetsoplats för dagen.. Det är bra att man är morgonpigg och ganska effektiv när de ringer strax före åtta och säger att förskolan egentligen behövde hjälp från halv åtta så det vore bra om du kunde komma så fort som möjligt, haha.. Hade iaf en mysig dag med söta och roliga barn och vi hann med mycket bus under timmarna jag spenderade där.. målade, lekte med "my little ponnies", gungade, sjöng massa roliga barnsånger, lekte med bilarna och mycket mycket mer. Jag måste säga att jag är nöjd med mitt yrkesval, även om jag verkligen längtar efter att kunna jobba på ett och samma ställe och få ta änn umer ansvar.. men jag ska vara lugn, min tid kommer

Idag var det underbart höstväder men usch så kallt det var på morgonen!!! Vi fick bylsa på barnen vinteroveraller, mössor, vantar och vinterskor. Tänk när man själv knallade runt i en bävernylonoverall alltså, kan vara något av den bästa uppfinningen som finns för små barn - de håller verkligen sig varma!! Men det är ändå så mycket bättre med kyla än det där jobbiga regnet med tillhörande skånsk höststorm! Hoppas på fint väder imorgon också för då blir det jobb 12-16 och det är ju minst 1 timme som skall spenderas ute på gården :)

Funderar på en tidig kväll då jag inte kom i säng förrän strax efter 12-slaget igår.. har ju trots allt lovat Magda att vara på gymet med henne imorgon kl 07.00 - känns tidigt även för en morgonmänniska som mig :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback