GP 2010

Det var ju ett fantastiskt roligt GP i år och resan upp började på måndageftermiddag å vi körde väl in i Katrineholm vid sexsnåret.. Sen blev det häng på hotellet med min roomie för helgen Ida innan det bar av till hallen för ett träningspass. Inget stämde för någon av oss på det träningspasset, haha, men vi tog oss igenom det och fick även hälsa på våra djungelkillar som tränade efter oss :) Tidig kväll och jag sov som en stock i min sköna hotellsäng :)

Tidig morgon med träning redan kl 8.30 men det innebar att vi fick äta två frukostar, en före och en efter träningen :D:D Idag hade alla hittat hallen och vi va ordentligt taggade inför Sollentunamatchen. Den matchen var avklarad i ett nafs och det stod klart att jag skulle få spela min andra GP-final :D Dagen tillbringades sen i hallen och jag fick chans att mingla med mina saknade vänner i sollentuna och med allt annat fint folk som gästar GP. Sen tog ÖVK och krossade Sollentuna så det blev dubbel skåne i finalen och båda hade vi slagit 08:orna vilket vi tyckte var lite roligt :) En lugn kväll på hotellet med god middag samt taggande inför finalen!

Finaldag och träning ännu tidigare så redan kl 8 var vi i hallen.. Sen tillbaka till hotellet för sömn, lunch och video innan vi äntligen fick åka ner till hallen och börja värma upp inför finalen. Vi spelade en sjukt rolig final och vi spelade verkligen som ett lag som höll ihop i alla lägen, en häftig känsla att spela i ett sånt lag! När Minni slog in matchbollen var tårarna inte långt borta dels av anledningen att jag efter 4 år äntligen fick mitt GP-guld men även av anledningen att jag hade hittat tillbaka till mitt anfallsspel och gjorde en riktigt bra match! Folk som såg matchen kom och sa att det var den bästa dammatchen de sett och många gamla rävar tyckte det var den bästa dammatchen på mycket länge å det är ju alltid kul att höra :) Katrineholm var ett grymt motstånd!!!
Tyvärr torskade ÖVK finalen så vi fick fira guldet tillsammans med Falkenberg. Själv gick jag och vann poängligan också, roligt värre, hahaha :D

Hemresan gick som en dans och vi i bilen (Tina, Lena, Whitney och jag) skrattade hela vägen hem åt diverse roligheter.. Firandet blev som vanligt med lite lösgodis och en glass på Mc Donalds- det är så de stora lagen firar, bara så du vet Marcus ;P

Grymt roligt GP i alla fall och alltid lika trist när det är över.. Men fyra års väntan är över, jag kan titulera mig som GP-MÄSTARE!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback