Nordiska klubbmästare!!

Nu var det ju år och dar sen jag skrev här sist men idag känner jag faktiskt att jag har något att blogga om och då skall man ju passa på :)

Helgen har jag tillbringat i Finland (Somero) tillsammans med 10 st Sexybitches och en ledarstab som innehöll 4 glada filurer! Vi var där för att spela final four i NCC, nordiska klubbmästerskapen helt enkelt. Efter en seg och tidig resa dit så inkvarterades vi på ålderdomshemmet i stan, måste nog säga att det var det mest oväntade boendet jag har varit med om, haha.. Dock var det riktigt bra mat (dock var allt i en form som inte behövdes tuggas), stora och handikappsanpassade rum (passade oss slitna idrottare perfekt), vissa av oss hade sjukhussängar som gick att hissa upp och ner vilket roade Nellie och Lena en hel kväll och pricken över i:et var väl alla söta pensionärer som knatade runt i korridorerna och vars hörapparater tjöt i kapp i matsalen :) Det var ett boende för gamla krigsveteraner och deras fruar och vi räknade ut att de borde ha varit med och krigat under andra världskriget så man undrar ju vilka mardrömmar de hade om nätterna :S

Volleybollen som vi var där för at spela gick otroligt bra! Vi spelade tre riktigt bra matcher och det slutade med 3 vinster och en setskillnad på 9-1 så man kan väl inte vara annat än nöjd!? Vi var det första svenska lag (både på dam- och herrsidan) som vann den här turneringen så det var ju extra kul!! Mitt knä som har spökat den senaste veckan höll sig i skinnet och med lite japansk supertejpning så var det även riktigt stabilt :P Tur att vi har Mucki i laget, det är mycket hon är bra på :)

Hemresan var lång och tröttsam men det skrattades även en hel del, haha.. övertrötta tjejer kan ha ganska roligt insåg vi igår! En timmas försenat flyg och ett snabbt korvstopp senare så var vi hemma i Änglarnas stad vid 00.45 och jag somnade otroligt gott i min säng!

Lite citat som dykt upp under helgen (har säkert varit fel, men minns inte alla :S):

* "Jag har inte uttagningsproblem" - Nellie 
* "Jag har lite svårt för dialekter" - Magnus efter att ha läst en dansk text på norska
* "Måste någon i bilen komma från Kanada för att man skall få parkera vid Kandaskylten?"- Nellis funderingar om parkeringssystemet vid Svågetorp   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback