Flickan som lekte med elden!

Igår var vi och såg "Flickan som lekte med elden" och den var så grymt bra!!! En riktigt brutal film och jag kan inte komma ifrån att tänka på om Stig Larsson verkligen var en normal människa? Hur kan man komma på en handling med så mycket våld, brutala mord och knepiga lösningar? Jag är iaf enormt imponerad både av författaren och av skådespelarna som gör filmen riktigt bra!
Dock blir det alltid lite läskigt att komma hem till en tom lägenhet efter en sån film. Ni som känner mig vet ju att jag är lättskrämd och egentligen inte ser sådana filmer så det var ju dömt att bli en natt med något orolig sömn.

Klockan ringde vid 05.40, borde det inte vara emot lagen att gå upp så tidigt? Var på förskolan halv sju och satt och drack te, patade med min handledare och bara tog det allmänt lugnt för de första barnen trillade inte in förrän vid kvart över sju. Det blev med andra ord en lugn start på dagen med en kopp mintte och mysbelysning :) Sen har det blivit gymnastik, lunch, sagoläsande, tillverkning av armband och halsband och en del spelande av diverse spel. Det finns en liten kille som är ca 1½ år och han är ju på den andra avdelningen men vi gör ju mycket tillsammans så jag har lärt känna honom ganska bra. Om man har varit borta ett tag å kommer in till hans avdelning så kommer han alltid springandes, ler med hela ansiktet och sträcker upp armarna och vill kramas. Han är en underbar liten filur och jag blir så glad av att tillbringa dagarna med ett barn som han :)

Idag har det inte blivit mycket gjort sen jag kom hem vid ettiden. Lagat mat har jag gjort och även gjort en äppelpaj som jag och Lena ska äta ikväll, mumsigt värre!! Snart ska vi åka/cykla iväg mot Nyhem för träning och fotografering, usch och fy för foto! Men vi får göra vårt bästa för att få till ett bra kort, vi är ju grymt snygga allihopa så det borde ju bli en lätt match ;)

old times, good times


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback