Flyinge var kanonkul!

Dagarna bara rusar iväg, men det är vä så det brukar vara när man har roligt!?

Veckan inleddes i Flyinge där Siri bor och pluggar. Det var mitt första besök i Flyinge och jag har hängt med på alla möjliga turer på och runt anläggningen som faktiskt är Siris skola. Vädret har varit kanon så jag har kunnat sitta i solen och titta på fantastiskt vackra hästar samtidigt som jag har laddat batterierna som var hyffsat urladdade efter Big Step. Vi har hunnit med väldigt mycket och det varit intensiva dagar som började som tidigast vid 05.50 och som senast kl 08.00 på morgonen. Jag har bla fått se Siri och hennes dressyrgrupp ha küruppvisning, fått gå promenader med den galna hästen Gissa, putsat sadlar och benskydd, gjort inbakad fläta i Lambis pannlugg, myst med Jurist (min nya kärlek!!), skämt bort Curre med äpple, löptränat på sandbanan vid ån, sett Peters OS-häst Jaguar Mail och även Peter himself i egen hög person, fått lära känna massa roliga hippologer, fikat med dressyrlandslagets förbundskapten, agerat hästskötare (skall jobba för Siri även i framtiden!), skrivit låttexter, badat häst, kelat med ett 5 dagar gammalt föl och mycket, mycket mer.. Jag har fått se några ur hästeliten träna sina hästar och det är som sagt inte vilka hästar som helst dom sitter på! 
Det bästa av allt har ju ändå varit att tillbringa så mycket tid med Siri och vi umgås bäst när vi är i ett stall, så är det bara.. Vi är ju uppväxta på Harplinge Ridklubb och allt vi gjorde gjorde vi tillsammans, punkt slut. Det har dock fått mig att sakna hästivet otroligt mycket men jag vet att en vacker dag kommer sitta där på min egna fullblodsvalack (kanske ett halvblod om jag hittar något riktigt fint :P) med ett stort leende... jag har bara ite annat som skall fixas först, haha.. 

Min hästabstinens kommer dock lägga sig lite imorgon så jag först ska ta ut Pricken på en tur på morgonen och sen avsluta med en skrittur på fjordningarna tillsammans med Main. Blir nog paddocken för Pricken då han kan behövas ridas lite ordentligt menvi kanske kan rida ner i hagen och hoppa lite stockar också om tid (och mod hos Pricken) finns. Ska bli mysigt att sitta till häst igen :)

Annars rullar dagarna på här hemma på västkusten. Bara tre dagar kvar innan det blir en blixtvisit i Stockholm för att sedan flytta hem hit på sommarlov, underbart!! Det skall hinnas med en del innan det blir avfärd mot huvudstan: ridning, gym, plugg, fika, packa, grannmiddag, sola m.m. Men allt det där skall bli skoj så det är inga problem :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback