Fredag, är dagen som känns bäst!

Så är snart fredagen också slut och den här veckan har gått supersnabbt.. är det ett tecken på att man börjar bli gammal när man tycker tiden går så fort och barnen har blivit så stora och duktiga? I vilket fall så är det ett faktum, mina elever har utvecklats så mycket sedan de gick i ettan! Men idag fick jag ännu en klockren kommentar vid lunchen, det är ofta vid matbordet som de mest roliga saker hoppar ur barnens munnar. Killarna berättade om när dom på våren brukar spela kula ute i sandlådan och alla regler som fanns osv och då säger en av killarna, "Ja, fast så var det väl inte på din tid när du spelade kula?", och jag sa ju att "nää, jag är ju född på stenåldern" och då säger han bara med nöjd min "Mm precis, det var det jag menade!".. Ska man ta det som ytterligare ett tecken på ålderdom kanske!? jag skrattade iaf bara åt det och fortsatte att smaska i mig min tacolunch =)

Dagen har gått bra och Per fyller 33 år idag vilket ledde till smulpaj på båda rasterna- det är onyttigt att vara lärare måste jag säga ;) Men det är faktiskt bara fredag en dag i veckan å då får man fira lite ordentligt... det säger vi iaf för då får vi inte lika dåligt samvete, haha!

I eftermidddag är det dax för träning med F-95 tjejerna och vi får väl se vad vi ska hitta på idag.. jag tror att det får bli mycket spel för det är turnering nu hela helgen och det behövs tränas på spel och speluppfattning. Sen är det fredagsmys i hallen med Emily i 2 timmar innan vi kör vår träning. Idag ska jag vara med men det blir inga hopp utan jag kör på liberopositionen idag- kanske kan vara min nya karriär om knäna inte blir bra!? Fast måste bli hyffsat mycket bättre innan jag byter bana helt :P


Den här lilla killen saknar jag massor och längtar tills man får gosa lite med honom igen!
Axel, han är bra han :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback