Skaune

Min lediga dag har tillbringats nere i skåne som planerat och det var en trevlig dag på alla tänkbara sätt :) Jag & Lena fick vår kvalitetstid som gör att man får massa ny energi och orkar med allt jobb och annat som är tråkigt. Vi bestämde också att sommaren fortsätter ända in i september och vi kommer inte börja säga att det är höst förrän i oktober, något jag gillar, hihi.. Efter att ha kramat om Lena väntade nästa stopp som var ett besök hos Minnis häst och jag gillar verkligen stämningen i ett stall. På sommaren är det ju ännu bättre när hästarna går på bete och bara är feta och allmät nöjda med sin livssituation. Det var en väldigt stilig häst de hade och vi blev snabbt kompisar. Hoppas på många mysiga skogsturer tillsammans med Z, Minni och någon av de andra hästarna där ute :)
Idag när jag körde in i Ängelholm var det första gången som jag verkligen kunde tänka att här skall jag faktiskt bo till hösten. Känslan var riktigt härlig och det måste ju vara ett gott tecken =) 

Dock har de fyra timmarna sen jag kom hem mest tillbringats i soffan eller framför datorn då jag är helt slut. Känns som jag håller på att bli sjuk men det har jag verkligen inte tid med så jag hoppas att min trötthet, huvudvärk och illamående enbart beror på att jag sov några timmar för lite i natt.. När jag var vaken där på småtimmarna så fick jag upp ögonen för en ny låt tack vare M som tipsade mig om en fantastiskt fin låt som heter "Som jag hade dig förut" , tack för det! Bjuder på låttexten och vissa av textraderna berör verkligen på ett sätt som är svårt att förklara....


Du springer aldrig ifatt när jag väl är där
Jag vill inte tänka framåt, men e livrädd att fastna här
nu kan det va försent, att säga som det är

Jag testar nya vägar som aldrig tycks ta slut
och jag har försökt att fånga den andra men har aldrig nåt ut
jag vill ha en sista chans, så jag säger dakt ut

jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut
jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut

Jag vet att det är svårt över telefon
när jag va dig nära, vill du därifrån
jag vet att du har tänkt
men berätta hur du mår

jag försöker träffa andra men det är inte så lätt
jag har försökt att tänka bort dig men det är inte så lätt
det är dags att lägga på
men att stanna känns så rätt

och jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut
jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut




En vacker solnedgång i Polen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback