Regn och valpar!

Idag öser verkligen regnet ner utanför fönsterna och det är svårt att förstå att det är den 20:e juli idag,. eller nja, egentligen är det väl så här de svenska sommrarna brukar se ut, men ändå lika svårt att förstå det varje år, haha.. Jag hade planer på både en lång promenad i skogen och en tur ut till Steninge kyrka för att titta till Jannes grav men ingen av de båda utflykterna gör sig bra i regn.. tyvärr! Istället har jag ägnat förmiddagen åt att städa i min garderob vilket verkligen behövdes. Jag kunde säkert ha slängt dubbelt så mycket men jag är dålig på att slänga kläder som fortfarande är hela och passar, hm, något jag ska bli bättre på!

Igår hade vi en otroligt mysig eftermiddag nere hos Gun-Britt på den skånska landsbygden. Gun-Britt är den uppfödaren som vi har köpt 4 av våra hundar ifrån och hon har alltid varit med i hundgänget så hon är en god vän till vår familj. Nu är det ju så att hon har en ny valpkull efter samma mamma som Malla men med en otroligt vacker utländsk hane. Mamma har ju bestämt sig för att köpa en tikvalp och igår var vi där och tittade på de söta små liven. Valpar kan vara något av det mysigaste som finns. De tultar omrking där på gräsmattan för att plötsligt bara krascha i knät på en. Man skall aldrig åka och titta på valpar om man inte ska köpa valp för då kommer man garanterat på andra tanka r, haha.. Om tre veckor får vi iallafall hem vår lilla sötnos å jag längtar dit :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback