Långritt!!

Jobbat två stängningar och haft fullt upp resten av min ledig lediga tid, DET förklarar min dåliga uppdatering!

Idag slutade jag däremot redan klockan 16.00 så då bar det av ut mot Västergård och det hade blivit dax för vår efterlängtade långritt. Hästarna var helt galna innan och sprang som aldrig förr så det här båda ju gott  :S
Vi red iväg genom sommarstogeområden, husvagnsekipage och skogsdungar för att så småningom återigen kora kustvägen för att utforska vägarna.. helt plötsligt hamnade vi på en fantastisk väg som gick raka vägen ner till vårt älskade WASTAD! Vägar vi inte sett på 5 år gav vi oss in på och de hade vuxit igen ganska rejält men oj vilka minnen som dök upp. När började närma oss galoppbacken hörde vi plötsligt något som lät oroväckande likt en älg. Vi red dock vidare men när vi hörde det upprepade gånger vände vi på klacken och red så fort som möjligt hem igen.. Nu i efterhand inser vi att det nog var viltsvin men jag vet inte vad som är värst. ett ilsket vildsvin eller en ilsken älg!? Pest eller kolera skulle jag säga!
Väl hemma var både vi och hästarna ganska trötta då vi faktiskt varit ute i hela tre timmar och ingen hade väl riktigt kondition för det, hehe.. Men både vi och hästarna hade roligt och det är ju huvudsaken :) Och jag inser mer och mer för varje ritt att oj, vad jag längtar till mitt liv med häst börjar =) Men var sak har sin tid....

Nu ska jag snart sova då jag stämplar in på Ica Maxi 07.55 imorgon.. sov gott alla glada och tyvärr från nog inlägget om Universiaden skjutas upp ännu mer.. sorry Becca!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback