The one and only :)

"for good times, and bad times, I´ll be on your side forever more, that´s what friends are for"

När jag öppnade ett sms tidigare idag som inleddes med just den här låttexten började jag gråta, och det var längesedan jag grät sist men det som stod i det sms:et är något av det finaste man kan få höra och det gjorde att jag inte kunde hålla tårarna tillbaka.

Personen som skickade det här sms:et har jag känt i ca 2½ år vilket egentligen inte är särskilt länge om man tänker på hur djup vår vänskap är. När Joe pratade om oss så sa han att det finns en person i livet som man bara passar sådär perfekt med och att vi hade funnit den personen, dvs varandra. I början skrattade vi mest bort det där men ju längre tid som gått dessto mer villig är jag att hålla med om det. Att kunna skratta tillsammans är självklart en kvalite som jag värdesätter högt men att kunna gråta tillsammans är nästan värt mer. Och oj vad vi har gråtit tillsammans, både av sorg och smärta men självklart även av glädje. En kram i precis rätt tillfälle kan göra så mycket, eller att få höra precis de rätta orden när man behöver det som mest, det är något som den här personen är fantastiskt bra på att ge!
Vi fick ett år tillsammans i samma stad, det var året som la grund för vår vänskap. Vi tränade tillsammans, vi tittade på film tillsammans, vi lyssnade på schlager tillsammans, vi åt smulpaj tillsammans- ja, listan kan göras lång men sammanfattningsvis kan man säga att vi gjorde det mesta tillsammans det året.
Året efter så gav hon sig iväg på ett stort äventyr, medan jag stannade kvar här i mitt äventyr. Ett år ifrån varandra kanske bara gjorde oss starkare, men det var många stunder av saknad. Många telefonsamtal, ännu fler sms och mängder av kramar när vi väl sågs. 
Nu är vi inne på vårt andra år i olika städer och vi börjar kanske bli vana(?), fast jag kommer aldrig att vara riktigt nöjd förrän vi befiner oss i samma stad igen, eller iaf lite närmare varandra :) 

Den här människan gör mig alltid lika glad, får mig alltid att känna mig värdefull och bra på det jag gör. Hon stöttar mig altid i motgång och gläds alltid med mig i medgång. Hon är en sådan vän som inte växer på träd, utan hon är något alldeles extra. Det finns så otroligt mycket mer jag skulle vilja skriva och så många underbara saker om henne som jag skulle kunna säga, men jag vet att hon vet hur mycket hon betyder för mig, och hur mycket vi betyder för varandra.

Det finns bara en som hon, och hennes namn är LENA

                 



Jag vil avsluta på samma sätt som jag började, dvs med en låttext. Det gäller samma låt, och det finns mycket i just den låten som passar in på vår vänskap så jag plockar och ger:

I'm glad I got the chance to say
That I do believe I love you

Keep smilin', keep shinin'
Knowin' you can always count on me, for sure
That's what friends are for

Whoa, and then for the times when we're apart
Well, then close your eyes and know
These words are comin' from my heart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback